Сообщение sheriff » 21 окт, 2014
На латышском и авто перевод с оф. сайта сейма:
Grozījumi Imigrācijas likumā
Papildināt likuma Pārejas noteikumus ar jaunu 29. punktu šādā redakcijā:
„29.Valsts apdraudējuma novēršanas nolūkā termiņuzturēšanās atļauju izsniegšana Krievijas Federācijas pilsoņiem, pamatojoties uz likuma 23. panta pirmās daļas 29. punktu, tiek apturēta uz laiku, kamēr Saeima neatceļ šo apturējumu.”
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas
Likumprojekta Grozījumi Imigrācijas likumā anotācija
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs?
Imigrācijas likuma 23. panta pirmās daļas 29. punkts nosaka, ka termiņuzturēšanās atļauju ārzemniekam izsniedz uz laiku, kas nepārsniedz piecus gadus, ja viņš Latvijas Republikā ir iegādājies un viņam pieder viens funkcionāli saistīts apbūvēts nekustamais īpašums, kura vērtība ir ne mazāka par 250 000 euro, ja vienlaikus pastāv vairāki papildus nosacījumi.
Ņemot vērā, ka persona, kura atbilstoši iepriekšminētajiem likuma 23. panta pirmās daļas punktiem iegūst termiņuzturēšanās atļauju Latvijā, vienlaikus iegūst tajā arī noteiktu ekonomisku ietekmi un caur to arī iespēju ietekmēt Latvijā notiekošos politiskos un sociālos procesus, kā arī iespēju ietekmēt publiskās informācijas apriti. Tas nav mazsvarīgi, ņemot vērā Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu, kas apdraud mieru visā Eiropā, un statistiku, kas liecina, ka lielāko daļu no termiņuzturēšanās atļaujām atbilstoši iepriekšminētajam punktam izsniedz tieši Krievijas pilsoņiem. Šajā situācijā, kad militārā konflikta virzība un ilgums nav paredzami, Latvijai nevajag lieki riskēt un radīt sev papildus nacionālās drošības apdraudējumus, tāpēc likumprojektā tiek piedāvāts papildināt likuma Pārejas noteikumus ar jaunu punktu, kas nosaka, ka termiņuzturēšanās atļauju izsniegšana Krievijas pilsoņiem, pamatojoties uz likuma 23. panta pirmās daļas 29. punktu, tiek apturēta uz laiku, kamēr turpinās starptautisko tiesību normu pārkāpšana no Krievijas puses, veicot agresiju pret Ukrainu. Apturēšanas iemesliem zūdot, ja drošības apsvērumi to pieļauj, termiņuzturēšanās atļauju izsniegšanu var pilnībā vai daļēji atjaunot, Saeimai pieņemot atbilstošus likuma grozījumus.
2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?
Tiks veicināta Latvijas nacionālā drošība, kam vidējā un ilgākā termiņā būs pozitīva ietekme arī uz tautsaimniecības attīstību.
3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?
Likumprojektā paredzētais vidējā un ilgākā termiņā palīdzēs veicināt valsts budžeta ieņēmumus.
4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?
Nav nepieciešamas papildus izmaiņas spēkā esošajā tiesību normu sistēmā.
5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts?
Likumprojekts šo jomu neskar.
6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot likumprojektu?
Konsultācijas nav notikušas.
7. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde?
Likuma izpilde tiks nodrošināta likumā un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un ar jau esošo valsts institūciju palīdzību. Jaunas institūcijas radītas netiek.
Поправки к Закону об иммиграции
Чтобы дополнить Переходные правила с новым пунктом 29 следующего содержания:
"29.Valsts предотвращения угроз с целью выдачи разрешения на временное проживание для граждан Российской Федерации на основании статьи 23, первый абзац статьи 29 приостанавливается на время Сейма не устраняет отдых."
Настоящий Закон вступает в силу на следующий день после его опубликования
Законопроект О внесении изменений в иммиграции закона Основная
1 Почему закон нужен?
Иммиграция Раздел 23, первый абзац, 29-ого предусматривает, что временные разрешения выдаются на срок не более пяти лет, если он приобрел Латвийская Республика и владения один функционально связанный со зданиями недвижимости, стоимость которых составляет не менее 250 000 евро , в то время как, если существует ряд дополнительных условий.
Учитывая, что лицо в соответствии с описанной выше § 23, абзаце первом, центры получили латвийское вид на жительство, полученный в то же время также определить экономические последствия, и через него возможность влиять латвийские текущие политические и социальные процессы, а также возможность влиять на общественное распространение информации. Это не в последнюю очередь благодаря российской военной агрессии против Украины, что угрожать миру в Европе, и статистика показывает, что большинство временных видов на жительство в соответствии с предыдущим пунктом, выдается непосредственно к гражданам России. В этой ситуации, когда военный конфликт в направлении и продолжительности не предсказуемы, Латвия должна не играть без необходимости и создать для себя в дополнение к угрозам национальной безопасности, таким образом, счет представлена дополнить переходные правила с новым пунктом, в котором говорится, что временное разрешение на российских граждан на основании статьи 23 . первый абзац статьи 29 приостанавливается на время продолжения нарушение международного права с российской стороны во время агрессии против Украины. Причины приостановки исчезновения, когда проблемы безопасности так разрешить, временные лицензии может быть полностью или частично восстановлены, Сейм принял поправки к соответствующему закону.
2 Что может быть возможное влияние закона о социально-экономическом развитии?
Будет способствовать Латвийской национальной безопасности, со средней и долгосрочной положительное влияние на экономическое развитие.
3 Что может быть возможное влияние закона о государственном бюджете и местных бюджетов?
Законопроект предусматривал для среднесрочной и долгосрочной перспективе, будет способствовать доходов государственного бюджета.
4 Что может быть возможное влияние закона на существующей системы правовых норм?
Там нет необходимости для дополнительных изменений в существующей системе права.
5 Какие Латвии международные обязательства соответствовать всем требованиям?
Законопроект не перекрыть эту область.
6 Что, проходят консультации в подготовке законопроекта?
Были проведены консультации.
7 Как будет соблюдение закона?
Реализация закона будет обеспечено законом и нормативными актами и существующих государственных органов. Новые институты создаются.